ПРАКТИЧНИЙ КОНЦЕПТ

Структура інтернет-порталу та загальна характеристика компонентів за цільовим призначенням для користувача (Табл. 1).
Таблиця 1
Цільове призначення структурних компонентів інтернет-порталу

Структура інтернет-порталу
Цільове призначення
адмін-ЦЕНТР
Інформування про адміністратора, модератора та контент-менеджера сайту
експрес-ДІАГНОСТУВАННЯ
on-line діагностування користувачів інформаційних ресурсів
акме-МАЙСТЕРНІ: дистанційні курси
Дистанційне навчання (курси “Педагогічна інноватика”, “Інноваційний менеджмент” та ін.)
віртуальна КАФЕДРА менеджменту
Організація самостійної роботи з інноваційного менеджменту в системі підвищення кваліфікації керівників закладів освіти
віртуальна КАФЕДРА педагога-новатора
Організація самостійної роботи з педагогічної інноватики в системі підвищення кваліфікації педагогічних працівників
віртуальна ЛАБОРАТОРІЯ інноваційного досвіду: експериментальні ЗНЗ
Обмін інноваційним досвідом: дослідно-експериментальна робота, проектно-впроваджувальна, інноваційна діяльність
on-line БІБЛІОТЕКА
Створення інформаційного середовища: on-line журнали, книги та інше
відео-ЛЕКТОРІЙ
Самопрезентація результатів наукових досліджень та розробок провідними вченими, педагог-гами-новаторами
мультимедіа-ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ЕКСПРЕС-інформ
Оперативне інформування про проведення міжнародних, всеукраїнських та міжрегіональних конференцій
КОНФЕРЕНЦ-зала
Проведення інтернет-конференцій, ве-бінарів різного рівня тощо
ФОРУМ
Спілкування, інтерактивний обін думками з визначеної проблеми
РЕЛАКС: слайд-шоу
Запрошення переглянути слайд-шоу, щоб релаксувати після напруженої роботи
ІМІДЖМЕЙКЕР
Фотогалерея провідних учених, педагогів-новаторів, які надали свої інформаційні ресурси для інтернет-порталу

Ефективність роботи інтернет-порталу значною мірою залежить від коефіцієнту первинного сприйняття його змісту і визначається у перший момент зустрічі педагога з віртуальним простором, коли формуються основи майбутніх пізнавальних стратегій  та інтелектуальних інтуїцій. У сучасному світі ми спостерігаємо посилення візуальних комунікацій. Одночасно, текстуальне сприйняття сенсу поступається візуально активному його розумінню. Засобами візуалізації головної сторінки було обрано інфографічний підхід (від інформаційна графіка) та дискретизацію або розподіл змістовного наповнення на логіко-смислові зони.
Важливою умовою ефективного функціонування інтернет-порталу “INTERBRAMA”  є його технічні можливості забезпечення ефективної комфортної роботи педагогічних працівників з інформаційними ресурсами. Важливим при цьому є швидкість обміну інформацією, різноплановість та зрозумілість подання матеріалів, психологічна комфортність під час роботи. Організація практичної діяльності обумовлена такими його характеристиками: інтероперабельність, значна пропускна здатність, поєднання геозалежності з геонезалежністю, здоров’язбереження, адаптивність, керованість, доступність, інтерактивність, економічна доступність та захищеність від несанкціонованого пошкодження інформації. Розглянемо їх коротко у поєднанні з технологічними елементами інтернет-порталу “INTERBRAMA”.
Інтероперабельність – це можливість працювати в умовах порталу з будь-якого комп’ютера, планшета або мобільного пристрою. Зважаючи на значний розбіг у технічних можливостях навчальних закладів України (різні операційні системи, клас та можливості комп’ютерної техніки, швидкість Інтернету), портал побудовано таким чином, що за рахунок реалізації сервісних послуг класичними традиційними засобами забезпечено можливість взаємодії різних операційних систем, всіх поширених браузерів, а також підтримується робота нових комп’ютерних систем і застарілих комп’ютерів з низькими можливостями.
Значна пропускна здатність – можливість одночасної роботи значної кількості користувачів, забезпечена кількома факторами. По-перше, це розташування головного меню на сучасних швидких серверах у професійному сегменті. По-друге, методологічний поділ ресурсів за інтересами педагогічних працівників за принципом хмарних технологій. Термін “хмарні”, що прийшов з перекладу англійської назви “cloud technology” − не зовсім вірний. Власне, дослівний переклад слова “cloud” і означає “хмара” (звідси і термін хмарні технології), однак в іншому значенні це ж слово перекладається як “розсіяний, розподілений”. Тож хмарні технології по суті є “розподіленими технологіями”, опрацювання та збереження інформації у яких відбувається з використанням не одного стаціонарного комп’ютера, а розподіляється по різних комп’ютерах, підключених до Інтернет.
Розподіл ресурсів порталу за різними фізичними адресами не тільки зменшують навантаження на один окремий сервер, це дозволяє одночасно працювати в рамках порталу значній кількості педагогів. Такий розподіл також дозволяє працювати з матеріалами за допомогою технічно слабких або не стандартних комп’ютерів, які не мають спеціальних програм обробки у наслідок нестачі пам’яті або просто відсутності даних програм у користувача.
Використання хмарних технологій дозволяє суттєво економити кошти на оплату діяльності порталу. Більшість ресурсів, що знаходяться у так званих “хмарахˮ, розміщені на безоплатних ресурсах – у блогах та на електронному диску Google, на сервісі Youtube, у файл обміннику Ucoz.
Використання матеріалів та сервісів за принципом розподільних або “хмарнихˮ технологій дозволяє легко і без обмежень додавати ресурси різних авторів до порталу. Це робить портал більш затребуваним, дозволяє оперативно поповнювати актуальними матеріалами не зважаючи на географічне місце знаходження автора. Все це дозволяє реалізувати принцип геонезалежності.
Геозалежність поєднана з геонезалежністю – є важливою особливістю інноваційного порталу “INTERBRAMA”. Так, автори і відвідувачі порталу мають можливість працювати з матеріалами і розміщувати власні наробки, не зважаючи на їх географічне місце знаходження. Створюються умови для спілкування, консультування та колективної праці науковців і практиків розділених між собою значними відстанями. Педагогічні працівники не обмежуються можливістю працювати тільки на робочому місці, а мають доступ до матеріалів у зручний для них час і у зручному місці. Матеріали розміщені у межах “INTERBRAMA” класифіковані за геонезалежним принципом (відео-лекторій, онлайн-бібліотека, мультимедіа-презентації тощо) пов’язують ресурси різних регіонів. Одночасно, кожний окремий матеріал чітко авторизований і має конкретну географічну прив’язку.
Творчі працівники, винахідники зацікавлені у захисті авторських прав, формуванні власного іміджу, самопозиціюванні. Саме у цьому їм допомагає принцип геозалежності. Він полягає у тому, що “INTERBRAMA” лише поєднує освітні ресурси Запорізького та Івано-Франківського регіонів при збереженні їх цілісності і авторської недоторканості. Таким чином, користувач, який працює з матеріалами порталу віртуально мандрує у відповідний регіон, спілкується з конкретними педагогами, отримує консультації з перших рук, уявляє науковий потенціал та напрями роботи освітніх установ.
Здоров’язбереження – є важливим принципом побудови даного освітнього ресурсу. Ми не можемо ігнорувати вплив комп’ютерів на здоров’я та психіку людини. Науковці різних галузей, таких як психологія, філософія, медицина активно проводять дослідження з метою нейтралізації негативного впливу. Активне використання ІКТ може бути безпечним тільки за умови постійного комплексного контролю за станом діалогічного процесу, кожного його учасника. Організація такого контролю вимагає формування нових підходів та технологій організації освітніх просторів, ґрунтування інноваційного віртуального середовища за науковими принципами, ефективними та ергономічними.
На порталі “INTERBRAMA” ідея забезпечення здоров’язбереження реалізується шляхом порціювання (дозування) інформації, яка подана на порталі. Всі матеріали чітко структуровані, поділені на підрозділи, у кожному підрозділі матеріали систематизовані, анонсовані, подані у вигляді окремих дидактичних одиниць (книга, стаття, лекція, презентація тощо) [5]. Користувач, який зайде на портал не буде витрачати довго часу на пошук необхідної інформації, відкривати не ідентифіковані матеріали, що зменшить час напруженої роботи за комп’ютером, збереже його здоров’я. Зменшення зорової напруги досягається також комфортною кольоровою гамою. А психологічне розвантаження педагоги-користувачі можуть отримати у кімнаті релакс-слайдшоу.
Адаптивність – створена можливість проектування розвитку теорій, методик, технологій у рамках порталу без перепроектування системи, є умови для індивідуального спілкування, наявні можливості швидкого та необмеженого розширення: регіонального (тобто приєднання ресурсів інших регіонів), методично-накопичувального (кількісного збільшення ресурсів), якісно-перетворюючого (створення нових рубрик та напрямів).
Керованість – забезпечує наявність адмін-центру, що передбачає управління якістю змістовного наповнення порталу. Найбільшу проблему для створення єдиного освітнього простору України створюють несистематизовані статичні ресурси, якість та актуальність яких не підтримується, не оцінюється і не керується. Часто серед тих, що втратили актуальність, губляться цікаві інноваційні знахідки. Управління якістю матеріалів порталу гарантує наявність експрес-діагностики.
Доступність – можливість на безоплатній основі працювати із системою з різних місць, дистанційно – з навчального класу, з робочого місця або з дому; програмні інтерфейси забезпечують можливість роботи людям різного освітнього рівня, різних культур, різних фізичних можливостей, включаючи інвалідів. Графічний інтерфейс робить зрозумілими зазначені напрями, створює атмосферу віртуальної присутності у науковій освітній установі, ергономічно відкриває повний огляд доступних можливостей, дозволяє швидко переміщуватися з одного ресурсу на інший.
Інтерактивність – забезпечує повноцінні контакти всіх користувачів порталу незалежно від географічного місця, рівня освіти, стажу роботи, віку, статі та інше.
Економічна доступність – стандарти реалізації сервісів інтернет-порталу орієнтуються насамперед на неперервну освіту, що проходить протягом усього життя користувача, орієнтація його на інноваційну діяльність, від чого має виграти все українське суспільство.

Захищеність від несанкціонованого пошкодження інформації (знищення текстів або записів лекцій, презентацій, коментаріїв тощо) забезпечує технічний супровід порталу та залучені до роботи професійні сервіси googl та ucoz, що гарантують авторам-учасникам недоторканість їх матеріалів та захист їх авторських прав, при цьому дуже важливим є унеможливлення появи в цьому середовищі небажаної реклами, ненормативної лексики, відволікаючих матеріалів.

Комментариев нет:

Отправить комментарий