ПРОБЛЕМАТИЗАЦІЯ

  Процес інформатизації освіти в Україні сьогодні перейшов від етапу кількісного нарощування потенціалу до етапу формування якісно нового освітнього середовища. Про це свідчить зміщення інтересу науковців від загальних аспектів інформатизації освіти до проблем створення єдиного освітнього простору, зокрема, інтернет-порталу “INTERBRAMA” засобами хмарних технологій. Паралельно серед вчителів-новаторів розпочався процес переходу від епізодичного фрагментарного використання інформаційних та комунікаційних технологій (тут і далі. – ІКТ) під час уроків до комплексних форм роботи та розбудови інноваційних освітніх середовищ, таких як середовища електронно-програмного, дистанційного та медіа-навчання.

Застосування педагогічних інновацій в комплексі з ІКТ відкривають нові можливості для підвищення ефективної освітньої діяльності, інноваційної зокрема. Можемо говорити про суттєве підвищення якості навчально-виховного процесу, перехід на новий рівень профілізації навчання, інтенсифікації та індивідуалізації навчальної діяльності, що обумовлено персоналізацією й технологізацією професійної діяльності суб’єктів освітнього процесу. Зазначимо, що сьогодні у мережі Інтернет щоденно з’являється значна кількість освітніх електронних ресурсів: від порталів та сайтів установ до блогів творчих педагогів. За змістом ці ресурси можна класифікувати як інформаційні (інформують про діяльність освітньої установи), методичні накопичувальні (описи освітньої методики або банки та бази методик), організаційні (організують діяльність педагогічних спільнот або систем дистанційного навчання), комбіновані(мають ресурси двох або трьох типів). Однак, не можливо не відзначити, що більшість з цих ресурсів є або вузько спрямованими, або безсистемними чи не керованими, що негативно позначається на тривалості та інтенсивності їх діяльності. Зважаючи на нові напрями розвитку сучасної системи освіти, найбільша потреба виникає саме у комбінованих ресурсах, що забезпечують науково-методичний супровід інноваційної діяльності педагогічних працівників у системі післядипломної педагогічної освіти. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий